lördag 25 oktober 2014

En sån där stund!

Det finns stunder då man bara inser hur jävla bra man har det. Ursäkta språket:)
Men när man kör en spontan kväll ute på tattoo mässan tillsammans med en person som vet allt om en. Som jag vet allt om. Hon som är som en syster för mig och hon som är gudmor åt mina barn och hon som har 2 fina ungar som jag är gudmor åt. Man pratar och skrattar ihop man tittar på varandra och vet vad den andra tänker. Själsfränder kallas det visst:) Man kommer sedan hem till sitt "hus" där mannen möter en med en stor kram och puss och frågar om man haft det bra. Sedan bär vi in dom sovande prinsessorna eller ja en prinsessa och en spindelman som sover i vår säng in till alvas säng där de alltid sover ihop. I samma ögonblick vi lägger dom ner bredvid varandra så lägger de armarna om varandra och sover vidare. Jag sätter mig i soffan och tänker på nästkommande helg då alla våra kära kommer till oss fast på olika dagar. Är avundsjuk på min lillebror som är i London med sin käresta samtidigt som jag unnar dom allt det då min andra lilla brorson/brorsdotter kmr i mars!! Passa på o njuuuta!! Jag har ett jobb jag trivs med trots vissa svarta moln! Men även där har jag mina enorma stöttepelare speciellt i mina vänner Malin och Frida!!
Jag är en människa som verkligen kan skatta mig lycklig och det är jag tacksam över! Och jag vet om det. Även jag har haft mina riktigt jobbiga stunder som inte ligger speciellt långt bakom mig i tiden.
Men jag tror inte att så många förutom de "inblandade" märkt av det för det är inget jag låter andra "lida" av. Att vara sur eller rent ut sagt elak mot andra för att jag själv inte mår bra finns inte i min värld. Eller i nån annan av de jag känners värld heller. Många tankar en kväll som denna:) 
Men som sagt ibland känner man extra mycket i hjärtat hur mycket man har att vara glad för! Man ska glädjas av det man har och inte förlora sig i det man har mist! 
Över och ut! 

Inga kommentarer: