måndag 15 december 2014

"Ledig" dag!

O Ledig från mitt jobb i hemvården iaf men i sitt hem med 2 småungar blir man aldrig helt ledig:) speciellt inte idag när jag emellan storstädning och otaliga duster med Emilia fått springa och torka Alva i rumpan stup i kvarten. Hon har haft så ont i magen och haft diareer hela dagen plus en liten kräkning. Vi tar det säkra före det osäkra och tar det för magsjuka. 
Men hon har emellanåt mått riktigt bra och vart så himla duktig och hjälpt mig med att damma! Den andra madammen har jag mest fått tjata på och blivit arg på hela tiden. Den här trotsåldern tycks aldrig ta slut!! Gudarna ska fasen veta att det är inte alltid en dans på rosor att vara småbarnsförälder:/ men när hon sen klappar mig på hakan, pussar mig med massa pussar i ansiktet och säger "ja lälskar dig" så förlåter man henne;)
Igår var det skridskoavslutningen för alva med! De åkte lucia tåg på isen och sen kom tomten och delade ut godis:) eftersom Alva hade bästisen Tilde med sig så nappade hon två godispåsar:) nähä nu ska ja kolla på en film innan jag somnar.  
Över och ut!







Inga kommentarer: