tisdag 12 augusti 2014

Det va det det!

Semstern kom och gick SÅ fort!! Men jag har njutit varje sekund (nåja nästan iaf).
Oskarshamn, Öland, Göteborg, Vingåker, öltält och kräftskiva och massa umgänge med nära och kära! Haft en kanonsemester och längtar redan till nästa!
Igår var första jobbdagen, 7-16. Flöt på bra och kvart i ett så gjorde jag mitt sista jobb haha. Fick två em besök avbokade samt att den bilen jag skulle åka in till forema och hämta inte skulle vara klar förrän kl 16 så då var det lite sent för mig att åka o hämta den! 
Ledig idag. Eller ledig och ledig, ledig från mitt avlönade arbete iaf:) gnott som en gnu här hemma från det att jag klev upp fram tills nu. Har totalstädat barnens rum. De var så stökiga och så dammiga så var tvungen. Alvas rum möblerade jag om på igen samt kastade ut hennes byrå på altanen. Den ska slängas. Bäddade rent barnens sängar och ska nog även ta min o Anders säng med. Har hunnit med 2 maskiner tvätt, två omgångar med diskmaskinen, dammsugit överallt, fixat middag, bakat sockerkaka, rensat ur burkskåpet samt medlat fred mellan töserna X antal ggr haha! En bra dag faktiskt:) men nu sitter jag ute på nybyggda altanen och lyssnar på ungarna som leker i trädgården. Skönt väder får jag lov och säga med tunga regnmoln och sval luft. Tända ljus till kvällen skulle jag tro. Funderar på att röja av i bokhyllan med den är överbelamrad med skit. Eller skit men saker som inte behöver ligga just i bokhyllan iaf. Vill så gärna kasta ut den o skaffa en snygg tvbänk istället. Men behöver ett vitrinskåp eller så då oxå till alla våra glas. Mm vi får se va de blir av det:)
Nu börjar det på att regna igen hör jag så snart kommer väl ungarna in med sand högt o lågt, bäst att sluta!
Över och ut!
























Inga kommentarer: